Μητσοτάκης – Ε-65: Θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 150 μόνιμες κατά τη λειτουργία του

Written by on 13 Ιουλίου 2021

«Θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 150 μόνιμες κατά τη λειτουργία του Ε-65»

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλάει στη Βουλή, στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε-65.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι «τέτοιες ημέρες το 1881 η Θεσσαλία γιόρταζε την είσοδό της στο νεαρό και μικρό τότε Ελληνικό Κράτος. Σήμερα 140 χρόνια μετά η ίδια περιοχή γνωρίζει μια άλλου είδους ενσωμάτωση στον εθνικό κορμό, δημιουργική και αναπτυξιακή». Και συνέχισε: «Με την κύρωση της σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία του Βόρειου σκέλους του Ε-65 η μεγάλη αυτή περιφέρεια εντάσσεται στον σύγχρονο εθνικό σχεδιασμό. Όταν το έργο αυτό ολοκληρωθεί θα συνδέει τις δύο σημαντικότερες αρτηρίες της  χώρας».

«Η κύρωση αυτού του σημαντικού έργου συμπίπτει και με ένα άλλο σημαντικό γεγονός που σημαίνει πολλά για το μέλλον χώρας, την πανηγυρική έναρξη του εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0 από το Εκοφιν. Η εξέλιξη αυτή δεν έρχεται μόνο να διαλύσει τα έωλα επιχειρήματα κάποιων, αλλά πιστοποιεί ότι ανταποκρίνεται απόλυτα στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Ο Ε65 ανήκει στο πλαίσιο προγράμματος Ελλάδα 2.0

Η ψήφιση από τη Βουλή σηματοδοτεί το τέλος εκκρεμότητας 14 ετών. Ο Ε65 δημοπρατήθηκε το 2007 από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ. Οι πρόδρομες εργασίες σκόνταψαν στην οικονομική κρίση και σταμάτησαν 2011. Ξεκίνησαν δύο χρόνια μετά όταν με επαναδιαπραγμάτευση αποφασίστηκε να προχωρήσει το πιο ώριμο μέρος έργου (Ξινιάδας)», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης συνέχισε λέγοντας: «Παρακολουθώ προσεκτικά την πορεία εργασιών, έχει ολοκληρωθεί το 75% έργου Ξινιάδα – Τρίκαλα. Απέμενε ωστόσο ο πιο δύσκολος και σύνθετος βόρειος κλάδος που είχε ιδιαίτερες γεωμορφολογικές απαιτήσεις και μήκος 70 χλμ. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης και σε αυτό το έργο. Όμως όλοι αναγνωρίζαμε ότι είναι κρίσιμο. Ετσι το 2020 παρά τα μεγάλα εμπόδια που παραλάβαμε είπα ότι το έργο θα προχωρήσει πάση θυσία. Επιβεβαιώνεται η δέσμευσή μας και το σύνθημα «το είπαμε το κάναμε».

Παρεμβαίνοντας ο ίδιος προσωπικά στην επιτροπή ανταγωνισμού τηε ΕΕ πετύχαμε με επίπονες προσπάθειες τον περασμένο Ιανουάριο να πάρουμε έγκριση χρηματοδότησης και ολοκληρώσαμε τους όρους χρηματοδότησης. Ετσι ένα έργο που παρέμενε μετέωρο επι 15 χρόνια σήμερα απεμπλέκεται διαψεύδοντας όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εξέλιξη περίπου ως αδύνατη.

Η βόρεια απόληξη του αυτοκινητοδρόμου διαθέτει στοιχεία για ολοκλήρωση του. 450 εκατ. ευρώ για υλοποίηση και σχεδιασμό για υλοποίηση εντός 3 ετών».

«Θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 150 μόνιμες κατά τη λειτουργία»

«Θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 150 μόνιμες κατά τη λειτουργία» τόνισε ο πρωθυπουργός και υπογράμμισε ότι «οικονομικά οφέλη θα υπάρξουν για 3 περιφέρειες», ενώ πρόσθεσε: «Η διαδρομή από τη Λαμία μέχρι κόμβο Εγνατίας θα γίνει συντομότερη κατά 1,5 ώρα με μέγιστη ασφάλεια αντικαθιστώντας τη σημερινή δύσβατη και επικίνδυνη χάραξη. Η νέα αρτηρία θα συνδέει το Βόλο με Ηγουμενίτσα δηλαδή δύο σημαντικότερα διακομιστικά λιμάνια κεντρικής Ελλάδας».

Και συνεχίζει: «Η Δυτική Μακεδονία με την ολοκλήρωση του έργου θα είναι πιο κοντά στην καρδιά των οικονομικών εξελίξεων. Ο Ε65 αποτελεί τμήμα ενός νέου παραγωγικού μοντέλου που υλοποιείται με προγραμματική συνέπεια.

Η απεμπλοκή του Βόρειου Σκέλους και η θέση σε τροχιά υλοποίησης επιβεβαιώνει την βούληση της κυβέρνησης να μετατρέψει τις υποδομές σε βάση ανάπτυξης.

Ένα ακόμα έργο φάντασμα αυτό του οδικού άξονα Κρήτης, πλέον προχωρά. Και εδώ απαιτήθηκε επίπονη δουλειά για να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 420 εκατ. ευρώ για να τεθεί σε λειτουργία η κατασκευή του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου Ευρώπης. Μένει ακόμα η κατασκευή Πάτρα-Πύργος. Η ολέθρια κατάτμηση του έργου για να δεθεί, ξέρετε σε ποιον εγκαταλείφτηκε. Υπάρχει πλέον η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας ευρωπαϊκής επιτροπής και είμαστε σε διαπραγματεύσεις με επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ για να ξεκινήσουν άμεσα τα μηχανήματα κατασκευής.

Την ίδια στιγμή πληθαίνουν εργοτάξια σε δευτερεύοντες οδικούς άξονες. Ακτιο – Αμβρακία, Καλαμάτα – Ριζόμυλος, νέα περιφερειακή Θεσσαλονίκης και 2 οδικές συνδέσεις για τις οποίες είχα δεσμευτεί, Θεσσαλίνη Εδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη. Συμπερασματικά αυτή τη στιγμή ξεδιπλώνεται πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ύψους 13 δισ. ευρώ με έργα τελματωμένα που σήμερα υλοποιούνται και με νέα έργα.

Θυμίζω ότι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια άλλαξαν όψη και παραδόθηκαν γρηγορότερα. Υπογραμμίζω την οριστικοποίηση της Γραμής 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην χώρα και θα συνδέσει πυκοκατοικιμένες περιοχές της πρωτεύσουσας. Στην τελική ευθεία και το Μετρό Θεσσαλονίκης μετά την οριστική απόφαση του ΣτΕ ανοίγει ο δρόμος για ολοκλήρωση έργου με απόλυτο σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομία της Πόλης. Θα σας καλέσουμε στην πραγματική λειτουργία του έργου και όχι στους μουσαμάδες. Μην ανησυχείτε.

Υπάρχει μια αναντίρρητη αλήθεια, η ανάπτυξη συμπορεύτηκε με επένδυση σε έργα υποδομής. Αυτά τα έργα υποδομής γέννησαν πολλές θέσεις εργασίας, ώθηση στον πρωτογενή τομέα, εμπόριο υπηρεσίες. Αυτό είναι το συμπέρασμα από τέλη 19ου αιώνα από το όραμα του Χ. Τριοκούπη, τη δημιουργική οκταετία Καραμανλή και τα έργα όλων των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων».

Ανάπτυξη για όλους με δουλειές για όλους

«Επαναλαμβάνω ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε κυβερνήσεις αλλά στον λαό. Η εκκίνηση και ολοκλήρωση μπορεί να συμπίπτουν με διαφορετικές κυβέρνήσεις. Για τον Ε65 δεν γίνεται να μην μνημονεύσω ότι δημοπρατήθηκε επι Σαμαρά και ένα μέρος του υλοποιήθηκε επι ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό για το οποίο υπερηφανεύεται η δική μας κυβέρνηση είναι να αποκαταστήσει ένα βαλτωμένο έργο και να το κάνει καλύερο. Σήμερα όμως είναι η ώρα για αισιόδοξους προγραμματισμούς

Η Βουλή βάζει θεμέλιο λίθο για αναπτυξιακό έργο

Καλώ όλη την εθνική αντιπροσωπεία να ψηφίσουμε γιατί Ε65 είναι νέος δρόμος που ανοίγει νέους δρόμους για την πατρίδα μας και ειδικά για την Θεσσαλία», κατέληξε  ο κ. Μητσοτάκης.

κατά την κατασκευή και 150 μόνιμες κατά τη λειτουργία του Ε-65»

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλάει στη Βουλή, στη συζήτηση για την κύρωση της συμφωνίας για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδος Ε-65.

Ο πρωθυπουργός ξεκίνησε την ομιλία του λέγοντας ότι «τέτοιες ημέρες το 1881 η Θεσσαλία γιόρταζε την είσοδό της στο νεαρό και μικρό τότε Ελληνικό Κράτος. Σήμερα 140 χρόνια μετά η ίδια περιοχή γνωρίζει μια άλλου είδους ενσωμάτωση στον εθνικό κορμό, δημιουργική και αναπτυξιακή». Και συνέχισε: «Με την κύρωση της σύμβαση για την κατασκευή και λειτουργία του Βόρειου σκέλους του Ε-65 η μεγάλη αυτή περιφέρεια εντάσσεται στον σύγχρονο εθνικό σχεδιασμό. Όταν το έργο αυτό ολοκληρωθεί θα συνδέει τις δύο σημαντικότερες αρτηρίες της  χώρας».

«Η κύρωση αυτού του σημαντικού έργου συμπίπτει και με ένα άλλο σημαντικό γεγονός που σημαίνει πολλά για το μέλλον χώρας, την πανηγυρική έναρξη του εθνικού σχεδίου Ανάκαμψης Ελλάδα 2.0 από το Εκοφιν. Η εξέλιξη αυτή δεν έρχεται μόνο να διαλύσει τα έωλα επιχειρήματα κάποιων, αλλά πιστοποιεί ότι ανταποκρίνεται απόλυτα στις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Ο Ε65 ανήκει στο πλαίσιο προγράμματος Ελλάδα 2.0

Η ψήφιση από τη Βουλή σηματοδοτεί το τέλος εκκρεμότητας 14 ετών. Ο Ε65 δημοπρατήθηκε το 2007 από την τότε κυβέρνηση της ΝΔ. Οι πρόδρομες εργασίες σκόνταψαν στην οικονομική κρίση και σταμάτησαν 2011. Ξεκίνησαν δύο χρόνια μετά όταν με επαναδιαπραγμάτευση αποφασίστηκε να προχωρήσει το πιο ώριμο μέρος έργου (Ξινιάδας)», συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης συνέχισε λέγοντας: «Παρακολουθώ προσεκτικά την πορεία εργασιών, έχει ολοκληρωθεί το 75% έργου Ξινιάδα – Τρίκαλα. Απέμενε ωστόσο ο πιο δύσκολος και σύνθετος βόρειος κλάδος που είχε ιδιαίτερες γεωμορφολογικές απαιτήσεις και μήκος 70 χλμ. Το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν το απόλυτο κενό χρηματοδότησης και σε αυτό το έργο. Όμως όλοι αναγνωρίζαμε ότι είναι κρίσιμο. Ετσι το 2020 παρά τα μεγάλα εμπόδια που παραλάβαμε είπα ότι το έργο θα προχωρήσει πάση θυσία. Επιβεβαιώνεται η δέσμευσή μας και το σύνθημα «το είπαμε το κάναμε».

Παρεμβαίνοντας ο ίδιος προσωπικά στην επιτροπή ανταγωνισμού τηε ΕΕ πετύχαμε με επίπονες προσπάθειες τον περασμένο Ιανουάριο να πάρουμε έγκριση χρηματοδότησης και ολοκληρώσαμε τους όρους χρηματοδότησης. Ετσι ένα έργο που παρέμενε μετέωρο επι 15 χρόνια σήμερα απεμπλέκεται διαψεύδοντας όσους είχαν σπεύσει να χαρακτηρίσουν την εξέλιξη περίπου ως αδύνατη.

Η βόρεια απόληξη του αυτοκινητοδρόμου διαθέτει στοιχεία για ολοκλήρωση του. 450 εκατ. ευρώ για υλοποίηση και σχεδιασμό για υλοποίηση εντός 3 ετών».

«Θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 150 μόνιμες κατά τη λειτουργία»

«Θα δημιουργηθούν 1.000 θέσεις εργασίας κατά την κατασκευή και 150 μόνιμες κατά τη λειτουργία» τόνισε ο πρωθυπουργός και υπογράμμισε ότι «οικονομικά οφέλη θα υπάρξουν για 3 περιφέρειες», ενώ πρόσθεσε: «Η διαδρομή από τη Λαμία μέχρι κόμβο Εγνατίας θα γίνει συντομότερη κατά 1,5 ώρα με μέγιστη ασφάλεια αντικαθιστώντας τη σημερινή δύσβατη και επικίνδυνη χάραξη. Η νέα αρτηρία θα συνδέει το Βόλο με Ηγουμενίτσα δηλαδή δύο σημαντικότερα διακομιστικά λιμάνια κεντρικής Ελλάδας».

Και συνεχίζει: «Η Δυτική Μακεδονία με την ολοκλήρωση του έργου θα είναι πιο κοντά στην καρδιά των οικονομικών εξελίξεων. Ο Ε65 αποτελεί τμήμα ενός νέου παραγωγικού μοντέλου που υλοποιείται με προγραμματική συνέπεια.

Η απεμπλοκή του Βόρειου Σκέλους και η θέση σε τροχιά υλοποίησης επιβεβαιώνει την βούληση της κυβέρνησης να μετατρέψει τις υποδομές σε βάση ανάπτυξης.

Ένα ακόμα έργο φάντασμα αυτό του οδικού άξονα Κρήτης, πλέον προχωρά. Και εδώ απαιτήθηκε επίπονη δουλειά για να εξασφαλιστεί χρηματοδότηση 420 εκατ. ευρώ για να τεθεί σε λειτουργία η κατασκευή του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου Ευρώπης. Μένει ακόμα η κατασκευή Πάτρα-Πύργος. Η ολέθρια κατάτμηση του έργου για να δεθεί, ξέρετε σε ποιον εγκαταλείφτηκε. Υπάρχει πλέον η σύμφωνη γνώμη της αρμόδιας ευρωπαϊκής επιτροπής και είμαστε σε διαπραγματεύσεις με επιτροπή ανταγωνισμού της ΕΕ για να ξεκινήσουν άμεσα τα μηχανήματα κατασκευής.

Την ίδια στιγμή πληθαίνουν εργοτάξια σε δευτερεύοντες οδικούς άξονες. Ακτιο – Αμβρακία, Καλαμάτα – Ριζόμυλος, νέα περιφερειακή Θεσσαλονίκης και 2 οδικές συνδέσεις για τις οποίες είχα δεσμευτεί, Θεσσαλίνη Εδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη. Συμπερασματικά αυτή τη στιγμή ξεδιπλώνεται πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων ύψους 13 δισ. ευρώ με έργα τελματωμένα που σήμερα υλοποιούνται και με νέα έργα.

Θυμίζω ότι τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια άλλαξαν όψη και παραδόθηκαν γρηγορότερα. Υπογραμμίζω την οριστικοποίηση της Γραμής 4 του Μετρό, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο που θα γίνει στην χώρα και θα συνδέσει πυκοκατοικιμένες περιοχές της πρωτεύσουσας. Στην τελική ευθεία και το Μετρό Θεσσαλονίκης μετά την οριστική απόφαση του ΣτΕ ανοίγει ο δρόμος για ολοκλήρωση έργου με απόλυτο σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομία της Πόλης. Θα σας καλέσουμε στην πραγματική λειτουργία του έργου και όχι στους μουσαμάδες. Μην ανησυχείτε.

Υπάρχει μια αναντίρρητη αλήθεια, η ανάπτυξη συμπορεύτηκε με επένδυση σε έργα υποδομής. Αυτά τα έργα υποδομής γέννησαν πολλές θέσεις εργασίας, ώθηση στον πρωτογενή τομέα, εμπόριο υπηρεσίες. Αυτό είναι το συμπέρασμα από τέλη 19ου αιώνα από το όραμα του Χ. Τριοκούπη, τη δημιουργική οκταετία Καραμανλή και τα έργα όλων των μεταπολιτευτικών κυβερνήσεων».

Ανάπτυξη για όλους με δουλειές για όλους

«Επαναλαμβάνω ότι τα μεγάλα έργα δεν ανήκουν σε κυβερνήσεις αλλά στον λαό. Η εκκίνηση και ολοκλήρωση μπορεί να συμπίπτουν με διαφορετικές κυβέρνήσεις. Για τον Ε65 δεν γίνεται να μην μνημονεύσω ότι δημοπρατήθηκε επι Σαμαρά και ένα μέρος του υλοποιήθηκε επι ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό για το οποίο υπερηφανεύεται η δική μας κυβέρνηση είναι να αποκαταστήσει ένα βαλτωμένο έργο και να το κάνει καλύερο. Σήμερα όμως είναι η ώρα για αισιόδοξους προγραμματισμούς

Η Βουλή βάζει θεμέλιο λίθο για αναπτυξιακό έργο

Καλώ όλη την εθνική αντιπροσωπεία να ψηφίσουμε γιατί Ε65 είναι νέος δρόμος που ανοίγει νέους δρόμους για την πατρίδα μας και ειδικά για την Θεσσαλία», κατέληξε  ο κ. Μητσοτάκης.

protothema.gr


Reader's opinions

Leave a Reply

Your email address will not be published.



Personel Sağlık